Thursday, July 8

ponteng

at 1:32 AM
bad day..
apa yang aku jangka kan x berlaku pon hari semalam.(7/7/10).seminar yg aku jangkakan akan menjadi seronok dan bermakna bertukar menjadi suatu yg buruk pada kami berenam.termasuk diri aku.
pagi kami dimulakan dgn ceramah dr en.R yg amat mengantuk dan bosan(maaf encik,terpaksa berterus terang).jujur aku katakan yg aku dan kawan2 aku x dapat apa2 input dr dia,melainkan sembang2 kosong kami.haih..bosan..
part 2 disambung oleh pn.N.agak menarik slide beliau.menarik perhatian dan kami x terasa mengantuk pon.malah makin seronok.:)

TAPI,malangnya seminar kami bermula dgn benda buruk berlaku kat kawan2 aku yg lain.mereka DISAMAN oleh pensyarah J** yg kami sendiri pon x bape nak kenal.-.-''
SBB UTAMA mereka berempat disaman adalah disebabkan SELUAR yg x menepati syarat ataupun lebih senang,pakai SELUAR JEANS kate mereka.Encik2 dan Puan2,kami bukan nak kurang ajar,tapi JEANS dan SLACK JEANS x bole beza ke?kami pakai seluar,bukan X PAKAI.sbb seterusnya ialah SELUAR YG KETAT.=__='
ak pon xtau la TANG MANE KETATNYE.slagi seluar tu bole ditarik,maka aku takrifkan itu TIDAK KETAT.naseb baek aku x disaman.cuma berhati2 terhadap manusia2 yang sgt teliti ini.
cerita kami diteruskan selpas makan tghari.sesi kedua berlangsung.kami was2 mau pergi sesi kedua ini.PLAN A kami X berjalan dengan lancar.manusia2 yg teliti tu sedang memeriksa pakaian student2nya.dan sebahagian daripadanya DISAMAN dek kerana memakai pakaian yg bagiku TIDAKLAH SETERUK mana.xpelah,aku paham mereka tenaga pengajarku.kuturutkan saja.
kami mengambil keputusan melancarkan PLAN B.kami X JOIN sesi yang kedua atau lebih mudah,kami berenam PONTENG/LARI untuk sesi yang kedua.dek kerana takut DISAMAN,dan BERDEGIL x nk tukar seluar,kami pon dengan BANGGANYA balik ke BILIK masing2..=D
dan akhirnya kami dpt berita yang kemungkinan besar kami tidak akan terima surat pelepasan dari pensyarah.bermakna kami dikira PONTENG.ah,kami tak kesah..KAMI PON BUKAN SLALU BUAT JAHAT. :))
cukup utk bahagian pertama hari malang ku.

bahagian keduanya,KEHADIRAN ke P.I
aku membuat keputusan untuk TIDAK PERGI ke PUSAT ISLAM@PI kerana da berjanji pada Aween mau teman beliau berbuka bersama.jadi,disebabkan perjumpaan BLOK kami pon yang berlangsung jam 830 mlm,ak pon dengan bangganya melakukan perkara yang AMAT JARANG aku lakukan.PONTENG PI.hahhahaha..kelakuanku ini mungkin menyebabkan rakan2 lain bengang.

bahagian ketiga.MEETING
semasa sedang asyik ketika perjumpaan blok,aku dikejutkan dengan berita yg RAKAN PUSAT ISLAM ada perjumpaan yg mereka sendiri sudah tahu waktunya.agak terkejut kerana tiada insan yang memberitahu.x pe,ak dah biasa dgn perkara ini.aku sedar tempatku.:)
oleh kerana itu,aku mengambil keptusan utk TIDAK PERGI KE PERJUMPAAN tersebut.dan ini MAKIN MENAMBAHKAN LAGI BENGANG RAKAN2ku...sehinggakan aku sudah dapat mengagak yang W,F dan S mungkin akan kurang menegur ku terutamanya W.

ketiga2 perkara ini berlaku atas satu nama,PONTENG.
tapi,sebab yang berlainan.
dan AKIBATNYA mungkin SAMA.>>DIMARAHI OLEH TEMAN2,W,F n S<<
tp,apa2 pun MAAF buat teman2 yg terasa dan bengang degn kelakuan ku hari ini.

ah,benda sudah lepas,usah dikenang lagi.lagipun,bukan selalu aku membuat onar.
fokus ku sekarang kepada HOKI.usah diserabutkan kepala.
okelah,mata aku makin layu dan berat.jam pon sudah menunjukkan jam 130 a.m..masa tidurku sudah lpas.esok klas pagi.perlukan rehat secukupnya.sudah.selamat malam semua.adios amigoshhh..;DD



0 comments:

Post a Comment

 

AkuDanPapanKekunci Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Online Shop Vector by Artshare