Monday, September 27

kerana sahabat..

at 4:08 PM
salam satu malaysia...hari ni ak terdetik nk mencoretkan sesuatu mengenai sahabat2 aku.walaupun mungkin ada diantaranya tak menganggap aku sahabat diorang.tapi ak ni seorang yang sangat sayangkan PERSAHABATAN.bila cakap pasal sahabat ni, sampai bila-bila pon takkan ada penyudahnya.macam2 takrifan yang dibagi atas nama S.A.H.A.B.A.T..selama aku bernafas 20 tahun ni, macam2 perangai,jenis,ragam sahabat yang aku ada.semuanya berbeza.takkan sama,kalau sama ia akan jadik boring.aku seorang yang MUNGKIN disenangi ramai sebab aku ada ramai kawan..sebab aku memang suka carik kawan tak kira berapa umur diorang, dari mana asal diorang, latar belakang hidup diorang.semuanya aku berkawan,cuma pandai tak pandai la nak kawal diri supya tak terpengaruh pada benda yang buruk.

cerita mengenai SAHABAT, baru2 terjadi sesuatu pada sahabat2 aku.biar ak perkenalkan mereka,gadis A dan gadis F.kedua-dua mereka merupakan sahabat aku.apa yang terjadi tak perlu ak detail kan disini, cuma apa yang aku nak rungkaikan mereka DULU merupakan sahabat baik, dan semenjak beberpa sem yg lepas keadaan mula berubah.Adakah MEREKA yang berubah ataupun KEADAAN yang berubah?hanya mereka yang tau.apa yang mampu aku katakan, aku tak dapat membantu mereka jika mereka tak membantu diri  mereka sendiri.tapi aku jadi serba salah jika aku tak dapat membantu. dan mungkin bantuan aku akan mengeruhkan lagi keadaan..dari pandangan aku, gadis A sangat sayangkan persahabtan yang dibina bersama gadis F.mungkin gadis A nampak ganas,keras di luar,tetapi siapa tahu mungkin gadis A sayangkan gadis F sehingga gadis A TERluahkan kata2 yang kesat pada gadis F.bak kata orang, jika kita marah seseorang,jika kita membenci seseorang bermakna kita SAYANG pada seseorang itu. mungkin segalanya sudah tertulis apa yang tlah jadik.mungkin gadis F sedar akan perubahan dan mungkin gadis A takut kehilangannya..masing2 punya ego dan perasaan sendiri.so, aku serahkan pada MEREKA untuk menyelesaikannya.sebb aku tak nak jadik punca keadaan makin teruk.walaupun jauh disudut hati aku sedih,kecewa dan serba salah atas salah faham tersebut.Maaf pada yang terlibat, aku tak berniat nak masuk campur.Takpe if tak nak tegur aku, cukup memadai jika anda dapat baiki segala yang kusut ni...kerana aku tahu aku bukan sesiapa untuk masuk campur.good luck kepada gadis A dan gadis F.Cukuplah bermasam muka, huraikan sengketa, kelak nanti kau juga yang terluka.


~Arggghhhhhhhhhhhhhh.....I hate to talk about friends..damn!!~

1 comments:

Nabila Redzuan on September 27, 2010 at 4:21 PM said...

dah macam baca novel dah. lu amek elctronic engineering ke, amek sastera puitis bai?

Post a Comment

 

AkuDanPapanKekunci Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Online Shop Vector by Artshare