Tuesday, February 15

ada apa dengan 14 FEB??

at 6:53 PM
ada apa dengan tarikh 14 February ? kalau ditanya pada kanak-kanak pun comferm diorang pun boleh jawab . tarikh tu da menjadi satu adat dimana terdapat segelintir golongan manusia menyambut Hari Kekasih @ Valentine's Day . golongan manusia yang biasanya menyambut hari tersebut adalah di kalangan penganut Kristian . 


"VALENTINE" adalah nama seorang paderi. Namanya Pedro St. Valentino. 14 FEBRUARI 1492 adalah hari kejatuhan Kerajaan Islam Sepanyol. Paderi ini umumkan atau isytiharkan hari tersebut sebagai hari 'kasih sayang' kerana pada nya Islam adalah ZALIM!!! 
Tumbangnya Kerajaan Islam Sepanyol dirayakan sebagai Hari Valentine. Semoga Anda Semua Ambil Pengajaran!!! Jadi.. mengapa kita ingin menyambut Hari Valentine ini kerana hari itu adalah hari jatuhnya kerajaan Islam kita di Sepanyol..


oleh yang demikian, pada tarikh tersebut yang jatuh pada hari Isnin bersamaan semalam, Politeknik Sultan Idris Shah telah mengadakan sebuah ceramah motivasi yang berunsurkan CINTA . tajuknya; Muhasabah Cinta yang telah disampaikan oleh DrAzahar bin Yaakub .

antara kandungan ceramah beliau yang paling melekat didalam kepala dan hati kami semua ialah tentang 3 unsur Cinta . yang pertama . . .


Cinta Terhadap Pencipta, Allah

cinta yang harus kita semarakkan lagi dengan beribadah kepadaNya .

:
:
:
:
:
:

Cinta Terhadap Rasullullah

cinta yang sememangnya sudah lama kita tidak wujudkan . betapa ruginya kita sebagai umat Baginda apabila tidak menepati Al-Quran dan As-Sunnah yang telah ditekankan Baginda S.A.W .

:
:
:
:
:
:
:
:

Cinta Terhadap Ibu Bapa

sayangi mereka seperti mana mereka meyanyangi diri mu malah kau boleh buat lebih daripada itu .

:
:
:
:
:
:
:
:
:

sesungguhnya yang utama bagiku adalah AGAMAku . hidupku di bumi ini hanyalah untuk mendapatkan 
keredhaan dariNya . dan kerinduan ku hanyalah untuk mu Ya Rasullullah . . . 




0 comments:

Post a Comment

 

AkuDanPapanKekunci Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Online Shop Vector by Artshare